Inkoopmanagement
Inkoopmanagement gaat over het ondersteunen van ‘het succesvol doorlopen van inkoopprocessen’. Dit is het fundament bij ‘het doen van inkopen’.
In de basis is dit gericht op het inkopen en managen van prestaties die sterk samenhangen met strategische doelen. Oftewel prestaties die direct impact hebben op de belanghebbenden binnen een organisatie.
Enerzijds door inkoop en contractmanagement te verbinden met de bedrijfsdoelstellingen, anderzijds door verbeteringen door te voeren én gedrag te beïnvloeden.
Traditioneel wordt inkoopmanagement snel in verband gebracht met procesgerichte activiteiten als ‘het selecteren van leveranciers’, ‘onderhandelen over contracten’, ‘bewaken van kwaliteit’ en ‘de levering van het juiste product, op het juiste moment en de juiste plaats tegen de juiste prijs’.
Echter, om impact te maken met inkoop is het veel belangrijker te kijken naar toegevoegde waarde: Welke partners dragen succesvol bij aan het behalen van de organisatiedoelen? Inkoop schuift daarbij op van een procesgerichte werkwijze naar een opgavegerichte werkwijze waarbij de focus fundamenteel verandert.
In onze visie op professioneel opdrachtgeverschap verbinden wij onze kennis en ervaring aan deze verandering en helpen wij u om uw inkooporganisatie toekomstbestendiger en relevanter te laten zijn. U heeft meer strategische betrokkenheid, bent flexibeler in uw werkwijzen, heeft meer focus op impact en werkt actiever samen met belanghebbenden.
Andere dienstverleningen
We hebben een brede taakopvatting als het gaat om onze dienstverlening. Deze dienstverlening kenmerkt zich in strategische advisering en tactische sturing op resultaten. Dit doen we op diverse deelgebieden binnen inkoop & contractmanagement.
Afhankelijk van uw vraagstelling bieden we gericht strategisch advies, een projectmatige begeleiding of tijdelijke ondersteuning en sparring in de vorm van interim-management.